måndag 12 april 2010

Vårteckan!

Jag sitter i detta nu i solen o bloggar i kortärmat o solbrillor! Efter den vintern som varit så är det verkligen så underbart att våren faktiskt är här!!! Här följer lite vårteckan som jag sett o blivit så lycklig över: SOLEN (så klart!), såg en myra i fredags, såg en spindel precis, köpt nya utemöbler, krattade fram massor med "bebis-vitsippor" igår, krokusarna som slagit ut, tussilagon som Marcus fick av min mamma förra helgen, citronfjärilen som flög förbi precis, pappa premiärkörde mororcykeln igår, gruset som sopats bort från gångbanorna, knoppar på våra syrener, fåglarna som kvittrar, conversen på fötterna, vinterjackan går i ide, den bleka huden som blottas, nya grannar som fixar i rabatten o pratar med varandra för första gången, ja det finns tusen saker att njuta över när våren smyger sig på, självklart annars oxå, men det är så tydligt när solen lyser. Den bästa vårkänslan sparade jag till sist o det är den där pirrande känslan som jag har i kroppen varje gång våren är på ingång! Nu gäller det som alltid att njuta NU o inte vänta till i morgon, till helgen skall grillen fram!

1 kommentar: