måndag 11 januari 2010

Måndag igen!

GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA MORMOR O MORFAR (mina föräldrar) SOM FYLLDE 56 ÅR IGÅR!!!!

Ja, då var det måndag igen o solen lyser underbart! Undrar när kylan skall släppa? Det e ju lite jobbigt när det e så väldigt kallt då man helst inte skall gå ut med små barn när det är -10 o vi vill gärna ut o gå lite var dag.

Neo växer så det knakar! Vi skall till BVC om två timmar o träffa en barnläkare för en rutinundersökning. Det skall bli spännande! Det blir väl vägning o mätning oxå, vi gissade på vikt igår. Marcus tror att Neo väger 6800g o jag tror på 6500g. Han äter ju mycket o gärna så vi får se.....

Nätterna är sköna nu! Neo började under julveckan att sova 6-7,5 timmar i sträck o har fortsatt med det även när vi kom hem. De senaste två nätterna har han sovit 9 timmar!! Helt otroligt! Dock är det VÄLDIGT spännt o jobbigt i mina bröst o kläder o säng väldigt blöta när jag vaknar efter 9 timmar utan att amma! Men sömnen är ju viktig för mig som ni vet.......

Napp-arbetet går bättre o bättre! Vi övar varje dag o Neo gillar nappen lite mer för varje dag. Han har även hittat sina händer o fingrar (tummen i munnen häromdagen....) o vi ser hellre att han tar napp än att suga på tummen. Så det gäller att vi håller koll på lillkillen för om han börjar gilla nappen så älskar han sina fingrar o händer......

Men allt rullar på o Neo gör nya "saker" varje dag. Att han ler, skrattar o pratar med oss är något vi räknar med nu för det gör han all sin vakna tid!

Jag älskar mitt nya jobb: att vara mamma!

1 kommentar:

  1. Hej! Ville egentligen bara gratulera till det lilla underverket. Har följt John på deras hemsida och nu er, jättekul. Det var ju inte längesedan Fredric och Alexander var så små, dom växer Fredric är 20 och bor i Danmark för tillfället.
    Ni får ha de så bra.
    kram! Carina

    SvaraRadera