onsdag 5 oktober 2011

Neo & Tuva

På fredag är Tuva redan 2 veckor! Tänk va fort tiden går!

Neo är en jätte mysig storebror! Han pussar o klappar på sin lillasyster (lillebror som han säger) så mycket han kan. Tuva hon sover, äter o bajsar mest hela tiden. Nu de sista dagarna har hon dock lite längre vakenperioder vilket är super mysigt!!

Ja sen va det ju det där med förlossningen...... Jag trodde att det bara skulle vara att "skjuta" ut henne med tanke på att det var min tredje förlossning, men tji fick jag......
Fick värkar på torsdag när jag gick med Neo till dagis och hade det hela dagen, kvällen o natten. Vid 03 ringde vi till min pappa som fick komma o vara barnvakt åt Neo o vi åkte in. Klockan 04.30 åkte pappa med Neo till Anita som tog över barnpassandet och det gick hur bra som helst. Neo åkte med Anita till hennes jobb, dagis, och var där hela dagen. Dom åkte buss till dagis, i mörkret o Neo tyckte det var sååå spännande och han hade jättekul hela dagen!! Tack Anita för att du finns!

Tillbaka till Mölndals sjukhus. Vi blev alltså inskrivna kl.04.00 och kl:18,20 är Tuva född! Det var en jobbig förlossning men det har jag glömt nu! Min moderkaka kom inte ut av sig själv denna gången heller så den fick "plockas" ut, men denna gången under väldigt kontrollerade former så efter ca en timme var jag inne på rummet igen tillsammans med Marcus o underbara Tuva. Det var första gången som vi fick vara den första tiden tillsammans jag, Marcus o bebis! Med Nelli så var det ju panik, efter Neo var jag sövd o fick ligga på uppvaket de första 8 timmarna, men nu äntligen kunder vi vara mamma, pappa, barn tillsammans med vår bricka med saft o mackor!!

Mölndal är ett underbart sjukhus att föda barn på!! Alla man har kontakt med är fantastiska o man känner sig verkligen väl omhändertagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar